Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 7 mai 2016

PÂNĂ CÂND MOARTEA... - 6

 - M-am născut de foarte mult timp. În același oraș minuscul în care te-ai născut și tu. Am avut o viață foarte fericită, dar am fost răsfățată. Toată viața nu am făcut niciun lucru bun. Eram mai rece decât universul nepopulat de facere. Asta a atras după sine și o răceală în fața propriei morți. Am avut un accident și mi s-a spus că nu voi mai trăi. A făcut-o o doamnă care a apărut lângă patul meu. Eu nu am spus nimic, dar ea a simțit golul și răceala din mine. S-a înspăimântat pe loc și apoi s-a bucurat mai mult decât mă așteptam. Mi-a pus mâna pe frunte și am știut instantaneu ce am de făcut. Nu mi-a plăcut, nici nu mi-a displăcut. Era ceva ce trebuia făcut. Simțisem că mi s-a oferit rațiunea de a fi. În fine, ce s-o mai lungesc? Lumea în care eu funcționez se ghidează cam după aceleași reguli ca și lumea în care te-am adus. Avem și noi subalterni care nu-și fac treaba așa cum trebuie, iar Ilarie este consecința acestei superficialități. În singurul meu moment de... hai să nu-i spun slăbiciune, ai apărut tu. A fost un moment de senzualitate. Încep să nu-l mai regret. Ilarie acesta pare un om potrivit pentru tine, iar tu cred că alegi bine. Nu am motive să mă îndoiesc de acest lucru. Ești o femeie în toată regula și sper din tot sufletul să fii fericită. Dacă seamănă cu tatăl său, și știu că așa este, nu am decât același motiv de îngrijorare decât pe cel despre care ți-am spus când ne-am întâlnit în Atomium. De aceea am luat o hotărâre, dar trebuie să fii și tu de acord...
 Femeia așteptă destul de mult timp pentru ca tânăra să se hotărască:
 - Cred că deja știi ce vreau, mamă, spuse Mara, întinzând mâna ei să o prindă pe a mamei și privind-o în ochii aceia de ai căror adâncime nu mai fusese conștientă până acum. Era același negru care-i înconjura și pe care Mara acum îl observa. Pe măsură ce mâna mamei ei înainta spre ea, începea să înțeleagă faptul că nu se aflau nicăieri. Erau într-o dimensiune în care nu exista nici timp, nici spațiu, nici Dumnezeu, nici diavol. Nimic din toate acestea nu mai existau. De parcă nici n-ar fi fost vreodată. Era în punctul când nimicul nici nu începuse încă.
 Îi atinse capul cu mâna și o lacrimă îi căzu Marei pe obraz. Femeia o prinse și i-o dărui:
 - Atâta timp cât vei dori, ea nu se va usca. Ține-o unde vrei. Nu vei avea niciun dușman în acel univers, decât pe tine însăți. Cel care te va însoți va fi nemuritor până va decide altceva. Tu vei fi în aceeași situație. Misterele din viața ta vor fi, de acum, de cu totul altă natură.
 Lumea în jurul lor începuse să capete contururi cunoscute, dar în alte culori decât avusese până atunci.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile indecente vor fi șterse.
Mulțumesc.